Hvor går grensene?

Jeg er 19, og forlovet! Vi er begge jomfru og vil vente med sex til ekteskapet! Hvor går grensene? Vi har blitt enige om at vi ikke skal ta på hverandre, men det er ikke alltid så lett å holde. Noen tips til hvordan det skal være lettere å holde hende vekke fra hverandre? - fra en jente som virkelig ønsker å leve rent! Ps: digger siden deres vilt;3

Hei 19 år og forlovet

Så flott at dere er blitt enig om grensene. Det er veldig viktig å snakke sammen og være enig om hvordan en skal håndtere de lystene en kjenner både i kroppen og i følelsene. Det er vanskelig å holde på grensene når kjærligheten mellom to mennesker brenner på det varmeste. Det er helt naturlig at en lengter etter hverandre og ikke alltid helt greier å holde de grensene en har satt. Derfor er det også viktig at grensene er satt så «strengt» at en har noe å gå på om de overskrides, og det er lettere å hente seg inn igjen uten at en egentlig har gått for langt. For at det ikke skal bli for vanskelig for dere er det lurt at dere er et aktivt kjærestepar og ikke bare tilbringer tid alene og med sofakos. Det å finne på ting sammen, er jo også en fin måte å bli kjent med hverandre i ulike arenaer og bli enda bedre knyttet til hverandre.

Settinger som kan gjøre det vanskelig å holde grensene er, når en er helt alene sammen og sent på kvelden, når en har vært lenge borte fra hverandre og når det blir fristende å overnatte hos hverandre i stedet for å dra hjem til seg selv.

Snakk sammen om hvilke situasjoner dere synes er mest utfordrende, for det kan være forskjellig for hver enkelt. Prøv å unngå de situasjonene og hjelp hverandre. Vær kreative og finn mange forskjellige måter dere kan vise hverandre oppmerksomhet og kjærlighet på.

Les artiklene Kreative kjærester og Hvor går grensen

Håper dette ble til litt hjelp. Dere har alt å vinne på å vente.

Å elske er så fint, at det virkelig er verd å vente på!! Lykke til :)

Les også:

Hvor bør grensene gå?
Grensen for sex?
Hva er definisjonen på sex?
Ønsker å vente med sex
Hvor går grensen i følge Bibelen?
Hvor går grensene?
Å sette grenser
Hva er sunne grenser i et forhold?
Sette dine egne grenser
Har man sex når man tar på puppene?
Kjæresten vil jeg skal ta henne på rumpa
Kline
Hva er definisjonen på sex?