Hvor mange kjærester er greit?

Er det mot det som står i bibelen å ha mange kjærester før du finner en du vil gifte deg med?

Hei

Takk for spørsmålet ditt.

Vi har svart litt på dette i: Hva sier Bibelen egentlig om å være kjærester og Er det galt å bli sammen.

Det står ikke om kjærester i Bibelen. Det var ikke vanlig å være sammen med noen før en ble forlovet og gift, og det var ofte foreldrene som var med å bestemme hvem det skulle være. Det å være kjærester er et moderne, vestlig begrep. I dag har man ofte kjærester bare for gøy. Det beste er ikke å tenke at en får seg en kjæreste bare for gøy, men fordi en har funnet en man kan tenke seg å dele livet med, og derfor vil bli bedre kjent for å finne ut om en passer sammen.