Hvordan får man best mulig sex?

Hei! Jeg gifter meg om to uker!! Jeg og forloveren min er begge kristne. Vi har aldri hatt sex ikke med hverandre eller noen andre. Så jeg lurer på hvordan man gjør det? Jeg har levd et beskytta liv og aldri sett porno elns.. Så jeg vet rett og slett ikke hvordan man har sex. Så kan du bare si meg hvordan jeg skal gjøre det. Synest det er litt flaut å spørre noen andre. Så kan du gi meg noen tips til hvordan man får det best mulig? Hvor skal jeg liksom gjøre av henda? osv..? Versåsnild å svar!

Hei kjære deg.

Så kjekt at dere skal gifte dere. Håper det blir en fin dag for dere, men det aller beste ligger jo i reisen dere skal gjøre sammen gjennom resten av livet.

Når bryllupsnatten kommer og dere kan legge dere sammen for første gang, er det en fantastisk flott opplevelse. Det er likevel viktig å ikke ha for store forventninger til hva en skal få til av sex den kvelden fordi dere nok begge er slitne etter en lang bryllupsfest. Det er viktig å være åpne med hverandre og snakke om dette på forhånd slik at det ikke blir skuffelse for en eller begge. Det å legge seg nakne og tett sammen, kan være en god nok opplevelse for mange. Husk at dere har hele livet foran dere til å utforske, nyte og øve dere på ulike måter å tilfredsstille hverandre seksuelt på. Ikke tenk så mye på teknikk og hva dere skal gjøre, men vær opptatt av å nyte hverandres nakne nærhet. Bruk tid på å føle og ta på hverandres kropp, beføl og kjel med hverandre og gå så fort eller rolig fram som dere finner det naturlig.

Sex er nært og sårbart og det er viktig at en er trygg og åpen med hverandre. Seksuell nytelse er individuelt og dere to skal bli kjent med hverandre og hva som passer for dere. Noe kan dere lese og lære generelt, men det meste handler om åpen kommunikasjonen mellom dere to slik at dere kan møte hverandres behov. Det er viktig å vite litt om hvordan manns- og kvinnekroppen fungerer, og vi har derfor skrevet to artikler som dere gjerne kan lese sammen: Hva skjer i kroppen til en kvinne når hun har sex? og Hva skjer i kroppen til en mann når han har sex?

Dere kan også lese:
Snart klar for sex / Første samleie / Snart gift – praktiske spørsmål om sex.