Hvordan får man kjæreste?

Hvordan får man en kjærste????
hei jeg er en gutt på 13 år og lurer på hvordan man får kjærste. Det er en jentte som er forselsket i meg og jeg henne hva gjøre jeg???????

Hei.

Ungdomstiden er en flott og spennende tid både med vennskap og forelskelser.

Du er 13 år og midt i puberteten og er forelsket i en jente. Følelsene er ganske ustabile i denne tiden og det er lurt at du tar deg tid til å utforske litt disse følelsene før du handler på dem. Kanskje følelsene går over før du vet ordet av det, og da er det litt dumt at dere akkurat har blitt kjærester og du må slå opp.

Det er mange grunner til å ønske seg en kjæreste, og når man er forelsket kan man knapt tenke på noe annet enn at man ønsker å være sammen med den man har så godt og sterke følelser for. Vi tror likevel at det er lurt av deg å bruke tid på å finne ut om dette er en kortvarig forelskelse eller om dette er en jente du kan tenke deg å være sammen med på lang sikt. Det er ofte slik at den man elsker som tenåring ikke er den man vil velge når man blir litt eldre. Så tenk etter om det er viktig for deg å bli kjæreste med denne personen nå eller om dere kan være gode venner. Gode vennskap varer som regel lenger enn kjæresteforhold, og dersom dere finner ut at dere faktisk liker hverandre og passer sammen, kan dere snakke sammen om det. Dersom en finner mest mulig ut om hverandre og om en egentlig passer sammen før en blir kjærester, vil en kunne spare seg for forhold som blir slutt og dermed spare både seg selv og den andre for sår og avvisning og for vennskapsrelasjoner som blir vanskelige.

Når man liker en person og det er gjensidig, blir det naturlig til at en tilbringer mer og mer tid sammen og får et vennskapsforhold. Når man har funnet ut at en ønsker å bli sammen, er det lurt å snakke sammen om det, si det slik det er og håpe på at den andre også vil det samme. En bør likevel være forberedt på at man kan ha misforstått signalene og at den andre kanskje bare betrakter deg som en veldig god venn. Og selv om du får nei, handler det ikke om at du ikke er en bra person, men bare at den andre ikke ønsker å være kjæreste med deg.

Les også: Bli sammen i 8.klasse/ Hvordan får jeg kjæreste / Alder for å få kjæreste/ Hvordan vet to kjærester at de passer sammen

Vennlig hilsen

GuttogJente.no