Hvordan tre frem?

Hei, gutt 20 her.

Jeg har en kjæreste som har flyttet ned her jeg bor for å studere. Hun kommer fra et ikke kristen hjem. Men har med tiden før og ettet hun flyttet tatt imot Jesus. Så tenker jeg litt I fremtiden. Jeg føler jeg av og til kan mase litt på å få henne med på møter mens andre ganger er blit ho veldig gjerne med. Samme med bibel lesing og bønn i sammen. Hvordan skal jeg tre frem?
Bare gi henne tid til å vokse som kristen og ikke legge noe press på. Jeg husker selv når jeg var mindre så satt det veldig lagt inne å be høy sammen med andre. Jeg er enormt glad i henne. Alle de gamle vennene hennes er ikke kristne og ho har fått noen nye kristne venner her jeg bor men de er endel år mindre. Jeg vet at andre menigheter i området har jenter på hennes alder. Så vet jeg hvor mye bønn har å si. Jeg vil legge alt dette frem for Gud. Takk for svar

Hei. Takk for spørsmålet.

Så bra at hun har tatt imot Jesus. Det er en god start. Det å vokse i kjennskap og kjærlighet til Gud er en prosess som tar hele livet. Det er viktig at hun får ta den tiden hun trenger uten at det blir mas og press rundt det, for da kan det fort gi en avsmak.

Jeg vil likevel anbefale deg å snakke med henne om det. Fortell hvor viktig menigheten er for deg, og spør hvilke tanker hun har rundt det. Jeg vil tro at hun allerede har gjort seg opp noen tanker rundt disse tingene. Kanskje en løsning kan være at dere sammen begynner i den andre menigheten der de har flere jenter på hennes alder? Da begynner dere begge på nytt, og det blir ikke slik at hun følger med deg på møte.

Når det gjelder bibellesing, så finnes det kanskje andre lure løsninger som ikke innebærer masing. Bare finn frem Bibelen og begynn å lese,  og så deler du vers som du synes er bra. I møte med andre mennesker så trenger vi alle veiledning fra Gud om når vi skal insistere, og når vi bare skal invitere. Lykke til.

Med vennlig hilsen GuttogJente.no