Kamerater som har hatt munnsex

Hei!
Vi er 2 kristne kamerater og gode venner på 15 år. Vi har hatt munn sex eller sugd hverandre som det også heter!
Er dette synd??

Hei og takk for spørsmålet

Vi GuttogJente.no bygger vår veiledning på klassisk kristen etikk og det som står i Bibelen. Sex er en verdifull gave fra Gud, men sex er også noe svært personlig og Bibelen er veldig tydelig på at denne gaven bare hører hjemme i et livslangt ekteskap mellom en mann og en kvinne som har giftet seg med hverandre. Gud hadde altså ikke tenkt at vi skulle gjøre seksuelle handlinger med personer av samme kjønn som oss selv eller ha sex med personer som vi ikke er gift med.

Les: Hva er definisjonen på sex

Når Bibelen sier at noe er synd, er det fordi det skader oss selv eller andre mennesker. Seksuelle handlinger med noen andre enn en person vi er gift med går så dypt inn i personligheten vår at det kan skade oss (Ordspråkene 6.32). Dette gjelder alle former for seksuell omgang mellom mennesker som ikke er gift med hverandre. Munnsex mellom to personer som ikke er gift er en synd, helt uavhengig av hvilket kjønn personene har.

Les: Guds nåde er større enn alt

De gode nyhetene er at Jesus har dødd for alle synder, også seksuelle synder. Når vi kommer til Jesus og ber om tilgivelse både kan og vil han tilgi det vi har gjort. Da Jesus møtte en kvinne holdt på bli steinet på grunn av seksuell synd, stoppet han de som ville steine henne og minnet dem på at ingen av dem var uten synd. Da kvinnen vendte seg mot Jesus tilga han henne. Jesus sa at han ikke fordømte henne, hun skulle gå bort og ikke skulle synde mer (Johannes 8.11). På samme måte gir Gud oss alltid en ny mulighet når vi ber om tilgivelse etter å ha gjort noe som er på kollisjonskurs med hans vilje. Vårt ansvar er å be om tilgivelse og ta på alvor det han sier til oss.

Les også:
Trygt med oralsex
Hvorfor bør man ikke ha sex før man er gift
Kline

Med vennlig hilsen GuttogJente.no