Kan kristne ungdommer snakke om hvem de synes er "pene"?

Hei.
Kan kristne ungdommer snakke om hvem de synes er "pene" og sånt, eller har de da begjæret dem "i sine hjerter?"

Hei!

Godt spørsmål. Vi har skrevet litt om dette temaet fra før av, og foreslår at du leser: Å se på noen med begjær.

Kort fortalt så har man ikke begjæret noen i sitt hjerte selv om man synes de er pen eller kjekk. Begjær er en mer egoistisk og usunn lyst, når man vil ha noe så mye at man nærmest vil gjøre hva som helst for å få det. Å synes noen er kjekk/pen er helt naturlig.