Klør på undersiden av penis

Hva er det når det klør på undersiden av penisen?

Hei.

Det er vanskelig å si hva dette kan være. Men siden du ikke nevner noe om utslett eller prikker, kan kløen kanskje bare skyldes at området er svett, eller at du reagerer på såpe eller vaskemidler.

På samme måte som man kan få irritasjon og kløe andre steder på kroppen kan man også få det på penis. Hvis kløen ikke går over bør du kontakte lege.

Dusj daglig, og bruk kun en mild, parfymefri såpe som er for underlivet når du vasker deg der.

Men hvis du har hatt sex med noen og får røde prikker som stikker ut, vorter eller prikker som svir eller klør på penis bør du kontakte lege eller blir undersøkt på helsestasjon for ungdom. Det kan være symptom på en kjønnssykdom som trenger behandling.

Les også. Prikker over penisen.