Lei av å vente på kjæreste

Hei! Jeg er en kristen jente på 17 år og jeg har aldri hatt en kjæreste. Fikk disse ordene av en dame for noen år siden: "God is saving you for someone special", men er så lei av å vente, samtidig som jeg ikke har lyst på en kjæreste som ikke er "bra nok", hvis dere skjønner. Har dere noen tips til hvordan man kan holde motet oppe, få tiden til å gå fortere eller hva som helst?

Hei hei!

Det er veldig forståelig at du har lyst på kjæreste, de fleste har lyst til å ha noen nært som man kan dele gleder og sorger med. Likevel så vil du nok i ettertid (altså etter at du har fått kjæreste) se at det var mye fint du hadde tid til da du var singel, som f.eks å være mye med venner, familie og ha tid til egne prosjekter. Det er flott at du gleder deg til å bli kjæreste med noen, men ikke la tiden før bli en tid der alt er på pause og ikke "teller" som levd liv. Kanskje akkurat når du senker skuldrene og ikke leter etter kjæreste, så dukker den beste opp for deg? Vi vil absolutt anbefale å vente på den som er "bra nok" for deg, som du skriver, for du er verdt en som er glad i deg som du er og som du kan dele dine verdier med.

Ønsker deg alt godt i tiden som singel og tiden som kommer, og i mellomtiden kan du lese denne artikkelen: Jakten på den rette eller høre på denne podcasten: Et rikt liv også som singel.

Vennlig hilsen GuttogJente