Litt anspent vennskap

Jeg er en jente på 17 år, og har mange guttevenner. Noen ganger kan jeg merke at stemningen mellom meg og enkelte av dem kan bli litt anspent, akkurat som det var noe mellom oss, uten at jeg nødvendigvis liker ham som noe annet enn en venn. Er dette tegn på at han har følelser for meg? Gutter kan være så vanskelige å lese!

Hei.

Det er ikke så lett å vite om en gutt har følelser for deg utover at dere er venner, men du kan jo spørre han om det? Hvis du synes det blir vanskelig å spørre han rett ut.

Typiske tegn på at han liker deg kan være at han møter blikket ditt ekstra mye, flørter, gir deg særlig oppmerksomhet eller er litt nervøs rundt deg. Hvis du kun ser på denne gutten som en venn, kan du jo også understreke dette når dere er sammen. Det gjør du f.eks. ved å si at du setter pris på han som en venn, og at du er glad for at man kan ha venner av det motsatte kjønn uten at det betyr noe mer.

 Håper det var til hjelp!

Vennlig hilsen Guttogjente