Mensen hver 3 måned

Er det farlig å få mensen hver 3 måned?

Hei

Takk for spørsmålet. Du sier ikke noe om hvor gammel du er, men den første tiden etter at man har fått mensen er denne ofte uregelmessig og noen ganger kan det kan gå tre måneder mellom hver gang. Etter hvert vil mensen komme mer regelmessig og vanligvis med omtrent en måneds mellomrom.

Noen bruker P-piller på en måte som gjør at de bare får mensen hver tredje måned, og dette er heller ikke farlig. Dette bør man likevel ikke gjøre uten å søke råd hos helsesykepleier eller lege.

Med vennlig hilsen guttogjente.no