Når får jeg bryster?

Hei, jeg er en jente på 12 år. Jeg begynte med bh for ca. et halvt år siden selvom jeg ikke hadde noe bryst, de var helt flate. Helt siden det har det ikke vokst noe. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å få brukt og er bekymret for når de kommer eller om det er for sent.

Hei og takk for spørsmålet!

 Brystene begynner å vokse når jenter kommer i puberteten. For noen skjer dette allerede i 10-11 årsalderen, men det er også helt normalt at brystutviklingen starter senere, for eksempel når jenta er 13-14. Så det er ikke rart at brystene dine ikke har vokst når du er 12 år gammel. Når brystene først har begynt å vokse, bruker de flere år på å vokse seg ferdig. Det er fortsatt mange år igjen til du er voksen og du trenger derfor ikke bekymre deg.

Les også: 12 år, men har ikke pupper

Du kan også lese mer om hva som skjer i puberteten i denne artikkelen: Hva skjer når jenter kommer i puberteten?

Med vennlig hilsen GuttogJente.no