Ofte ereksjon

Hei!
Jeg er en gutt på 17 år som får veldig ofte ereksjon. Det trenger ikke å være at jeg ser en pen jente eller tenker på en pen jente. Det kan like godt være i mattetimen når jeg jobber. Er dette normalt?

Hei,

Når du skriver «jeg får veldig ofte ereksjon» regner vi med at du kanskje mener at det er vanskelig å hindre at penis blir stiv når du ikke ønsker det. Menn er slik skapt at det er normalt å få ereksjon opptil flere ganger i døgnet selv om man ikke tenker på noe seksuelt. Særlig om natten blir penis ofte stiv uten at dette har noe med sex å gjøre.

Samtidig er det opplagt at seksuelle fantasier gjør at man tenker mer på sex og at man dermed kan få ereksjon på grunn av dette.

Hvis det er slik at du er redd for å få ereksjon i situasjoner der det ikke passer, for eksempel i dusjen sammen med andre etter trening kan det være lettere å unngå ereksjon hvis du unngår å dvele ved sextanker. Prøv å tenke på noe annet, gjerne noe hyggelig du gleder deg til som ikke har noe med sex å gjøre. For selv om du ikke kan kontrollere alle ereksjoner, så kan du i stor grad øve deg på å få tankene over på noe annet enn sex, når dette er det som ligger til grunn for ereksjonen.

Lykke til!

Med vennlig hilsen GuttogJente.no