Romerne 18-27

Hei!

Dette er ei fantastisk side, og eg likar særs godt at den er basert på Bibelske fakta.

Eg har eit spørsmål som dreier seg om å eksperimentere med ulike stillingar når det gjelder seksuelt samkvem (innfor ekteskapet). I samsvar til Paulus' brev til romarane vers 18-27. Eg er klar over at noko av det har til innhald om at homofili er galt, men i vers 24 seier han jo "Difor overgav Gud dei til ureinskap, så dei i sine lyster skulle vanæra kroppen sin".

Mvh undrande gut.

Hei!

Så bra du liker GuttogJente.no!

I Romerne 1 snakker Paulus til de som “byttet bort Guds sannhet mot løgn” og velger å leve utenfor Guds vilje. Sex mellom ektefolk er etter Guds gode vilje og kommer ikke inn under denne kategorien.

Mange har hørt mye om sex og syn på en slik måte at det høres ut som om sex er et nødvendig onde for å få barn. Denne holdningen kan for mange føre til at sex også innenfor ekteskapet blir forbundet med synd og skam, slik at de føler dårlig samvittighet når de utforsker og kjenner på begjær og lyst.

Gud liker at vi har sex - han gav det som en god gave for at en mann og en kvinne skulle være ett - også fysisk, i ekteskapet. Og når den trygge rammen er på plass rundt seksuallivet kan mye godt, gøy, nært, intimt og spennende skje! Mannens lyst skal stå til henne - du skal få ha lyst på - og få kona di! Det viktigste er å respektere hverandres grenser, snakke åpent og tydelig om hva begge liker, hva en har lyst å prøve og respektere når den andre ikke vil. Sex er ment å være mellom to mennesker som elsker og respekterer hverandre - og Gud ønsker at vi skal ha god sex! Da er det dere to som kan finne ut av forskjellige stillinger, tidspunkt, steder og ha det gøy med sex!

Les også: Oralsex i ekteskapet /sex som gift