Sammen med to stykker

heii
jeg er en jente på 17 jeg er sammen med 2 stykker men den ene vil ikke at jeg skal vere sammen med 2 men han andre sier det er greit, og problemet er at jeg er sykt forelsket i begge
hjelp meg kva skal jeg gjere????

Hei!

Det er ikke galt å være forelsket. Ungdomstiden er full av følelser og forelskelser og de kommer og går uten at man planlegger det. Det hender ofte at en forelsker seg i personer som ikke er bra for en, for forelskelse er bare en følelser som kommer uavhengig om personen er bra eller om en passer sammen. En kan derfor ikke stole på forelskelsesfølelsen og følge den uten å tenke seg om. Følelser kan gjøre oss ganske forvirret fordi vi tror at de forteller oss sannheten. Men følelser er spontane, de kan plutselig komme og like fort forsvinne og de kan være rettet mot en eller flere samtidig. Siden følelser er upålitelige, kan man komme til å ta mange ukloke valg om de får bestemme handlingene.

Les: Forelsket i den rette

Når du nå har følelser for to gutter samtidig vil vi anbefale deg at du ikke er sammen med noen av dem. Med respekt for deg selv og dem begge bør du vente med å velge noen av dem til du har bestemt deg for hvem du egentlig vil satse på. Det går fint an å kose seg med de gode følelsene for seg selv, og så vil du kanskje oppleve at følelsen går over, at du blir forelsket i en helt ny, eller at du fortsetter å like den ene av guttene. Dersom man omgir seg med mange kjekke gutter, vil man stadig kunne oppleve å være tiltrukket av en eller flere av dem. Så det beste er å være venner med dem til du evt finner ut om du egentlig ville velge en av dem som din kjæreste.

Det er nok ikke mange som synes det er greit å dele kjæresten sin med en annen, kanskje heller ikke du kunne egentlig tenkt deg at din kjæreste hadde en i tillegg til deg.

Les også: Forelsket i forelskelsen

Du bør reflektere litt over disse spørsmålene:

Hvorfor synes den ene kjæresten din at det er greit å dele deg med en annen? Hvorfor vil han egentlig ha deg til kjæreste? Hva er forskjellen på disse guttene, hva er det som gjør at de mener forskjellig? Hva ser du etter i en gutt? Synes du egentlig det er greit at man har flere partnere?

Lykke til.