Sex med samme kjønn - jomfru?

Når en jente har sex med en annen jente, regnes det da som sex? mister man jomfrudommen da?

Hei og takk for spørsmålet ditt!

Sex er sex uansett hvem man har det med. Å være jomfru handler ikke om at man har hatt samleie med en gutt, men om man har startet sin seksuelle aktivitet. Dersom man er seksuelt aktiv, er man ikke jomfru selv om man kanskje ikke har hatt sex med penis inne i vagina. Man bruker jo også ordet “jomfru” om gutter som ikke har hatt sin seksuelle debut.