Skam å se på porno?

Er porno en skam å se på ?

hilsen Meg :D på 14 år

Hei og takk for spørsmålet!

Vi er ikke helt sikre på hva du tenker på når du sier ”skam”. Hovedproblemet med porno er ikke skam, men at følelsene våre kan bli skadet av å se på porno.

Porno viser nakne mennesker og seksuelle handlinger for å vekke seksuelle følelser og skape seksuelle fantasier. Sex blir fremstilt helt løsrevet fra kjærlighet og trofasthet. Porno kan være veldig vanedannende og kan gi unaturlig stor lyst på sex. Vi vil derfor sterkt anbefale deg å holde deg unna porno.

Vi anbefaler deg å lese artiklene

Avhengig av porno
Fri fra porno