Snart 14 og har ikke pupper

Hei jeg er en jente på 13 år, je fyller 14 i november. Jeg har ikke pupper, det har alle andre, men ikke jeg. Er dette unormalt? Er det noe jeg kan gjøre for å få det igang? I vilken alder begynner det å bli unormalt å ikke ha pupper? Er det lurt å dra til lege?
Hilsen jenta uten pupper

Hei jente snart 14!

Du er helt normal, og trenger ikke å bekymre deg for at du ikke har fått pupper. Du trenger heller ikke å besøke lege.

Når man får pupper varier etter når man kommer i puberteten. Dette varierer veldig fra person til person, for jenter starter puberteten ofte i 10-12 års alderen (men også seinere), og den er som regel over når jenta er blitt 15-17 år.
Puppene pleier å vokse i rundt to år etter den første mensen din kommer, og for mange er de ikke ferdig utvokst før de er nærmere 18 år.  Så det er fremdeles flere år igjen hvor kroppen og puppene dine kan utvikle seg på.

Hvordan puppene dine blir seende ut til slutt avhenger av gener og hvordan du ellers ser ut. Jenter har pupper i alle størrelser og fasonger, og det er lite man kan gjøre for at disse skal forandre utseende eller bli større.
Du bør nok prøve å bli glad i og trives med de puppene du har uansett hvor små de er - og husk, det er din personlighet og utstråling som gjør deg tiltrekkende og vakker! :)

Les gjerne: En liten puppe-guide for jenter

Vennlig hilsen GuttogJente