Spørsmål om penishodet

Hei, jeg er en gutt på 13. Jeg vet ikke åssen jeg skal forklare dette på den beste måten. Uansett, når man drar fram penishodet så er det hus som sitter fast, der er det revet opp litt sånn at jeg kan dra ned litt mer. Er dette normalt? Håper dere forstod meg bra nok

Hei gutt på 13

Det er ganske vanlig at unge gutter har litt trang forhud. Etter puberteten kan de fleste trekke forhuden forbi penishodet. Litt trang forhud er helt normalt og trenger ikke behandling hvis man ikke har smerter ved ereksjon.

På undersiden av penis er det en liten hudstreng mellom forhuden og selve penishodet, denne kalles for frenulum. Det kan være denne du beskriver. Men det er også noen som har små sammenvoksninger mellom forhuden og penishodet. Dette er heller ikke farlig men vi anbefaler at du får dette sjekket hos fastlegen eller på helsestasjon for ungdom hvis du er usikker.

Trang forhud og sammenvoksninger kan behandles med en krem eller salve som smøres på forhuden.

Les også:
Forhuden limt fast
Trang forhud
Har trang forhud