Spørsmål om tampong

Hei, vi er to jenter på 14. Vi har mensen, men vi får ikke inn tampong til når vi skal trene osv. har du et tips ?? svar så fort som mulig please!! Vi er desperate...

Hei!

I begynnelsen kan det være vanskelig å sette inn tampong fordi en ikke vet helt hvordan en skal gjøre det. Det kan også være vanskeligere hvis du/dere har en liten blødning, som helt i begynnelsen og helt i slutten av en mensen.

Det kan derfor være lurt å starte med den aller minste størrelsen tamponger.
Les instruksjonen på pakken og øv deg (gjerne med et speil). Ikke gi opp om du ikke får det til med en gang!
Dersom det føles ubehagelig, er det fordi du ikke har fått satt tampongen rett inn. Når den er satt rett inn skal du ikke kjenne at den er der.

Dere kan også finne flere praktiske råd på www.ob.no

Les også: De ulike mensbeskytterne

Lykke til!

Vennlig hilsen Guttogjente