Store kjønnslepper

Jeg er en jente har store kjønnslepper. Jeg er jomfru, og veldig redd for å ha sex hvis gutten kommenterer på det eller synes det er ekkelt. Tør heller ikke å være naken i garderoben fordi jeg er redd for at noen skal se det.

Hei kjære deg.

Det er ganske vanlig at jenter bekymrer seg for utseende på kroppen sin, og mange er som du bekymret og flau fordi de synes kjønnsleppene er for store. Nå er det fra naturens side slik at noen har store indre kjønnslepper som henger langt utenfor de ytre og andre har små som ikke synes så godt. Farge og fasong varierer også, huden kan være mørkere og foldete, og det er også normalt at den ene er stor og den andre liten eller at den ene har annen farge og fasong enn den andre. Alle fasonger er helt normalt.

Som du forstår så varierer størrelsen på de indre kjønnsleppene veldig fra person til person og normalvariasjonen er veldig stor. Kroppen utvikler seg gjennom hele pubertetstiden og det er også da kjønnsleppene vokser og endrer størrelse, farge og fasong. Det gjelder derfor å bli venn med kroppen din slik den er, og tenke at i dusjen er de aller fleste mer bekymret for sin egen kropp enn å kritisere andre sin.

Du nevner at du er redd for å ha sex hvis gutten ikke skal synes du er fin nok, og det er helt naturlig at du er redd for det. Når man har sex, er man i den mest intime og sårbare situasjonen og det er veldig vondt å oppleve avvisning og nedvurdering i en slik situasjon. Dersom man har sex med flere, vil man kunne oppleve å bli sammenlignet, og det er vondt. Nå har du sendt spørsmålet ditt til en nettside som gir veiledning basert på Bibelens verdier og vi anbefaler derfor alle å vente med sex til ekteskapet. Vi tenker at det er den aller beste og tryggeste rammen å ha sex i. Når to elsker hverandre og vil leve livet sammen, blir det ikke viktig hvordan kjønnsleppene ser ut. Da vil man elske hverandre slik man er.

Dersom kjønnsleppene dine er så store at de kommer i klem og gir store smerter pga klær og fysisk aktivitet, kan du snakke med en lege eller gynekolog. Det er likevel sjelden at det er nødvendig eller anbefalt å gjøre noe med det annet enn å tilpasse klær og sittestilling slik at det ikke gjør vondt.

Vennlig hilsen guttogjente.no