Venninnedrama

To av mine venner er skikkelige uvenner. Den ene snakker stygt om hun andre bak ryggen hennes, og hva hun har gjort. Og disse to er jo egentlig venner. Hun andre er bare veldig lei seg.

Hun andre begynte å grine og trøstet jeg henne, mens hun andre oppdaterte twitter med ting som definitivt er ment for hun andre. Hun som er lei seg har gjort feil, og jeg kan være enig i det, men det er jo helt feil at hun andre er så slem. Så prøver å ikke holde meg til en side, er med begge to like mye.

Og hvis den ene er alene er jeg med dem. Så jeg lurte på hva jeg kan gjøre, fordi må bli venner igjen, for disse to var bestevenner og hvis de ikke blir venner igjen så står jeg midt i mellom et drama. Og bare hater drama, men har dere noen tips på hva jeg kan gjøre?

Hei!

Dette hørtes ut som en skikkelig kjip situasjon! Det er aldri gøy når venner blir uvenner, og jenter kan være ganske fæle med hverandre.

Vi skjønner at du vil at de skal bli venner igjen og det kan høres ut som de trenger å prate med hverandre og ordne opp. Kanskje kan du be om hjelp fra en voksen som kan være med på en sånn prat? Tiilgivelse, både å få si unnskyld og bli tilgitt - og å være den som tilgir, er det beste for at ting skal bli bra igjen. Det er kanskje ikke alltid like lett, men det gjør godt! Å tilgi er ikke å si at det som skjedde ikke var feil eller at en ikke ble lei seg. Men når en tilgir velger en å gå videre, forsøke å glemme og begynne på nytt. Noen glemmer fort andre må brukte litt tid for å stole på den andre igjen - avhengig av hva som har skjedd.

Å være mellommann mellom to som krangler kan bli slitsomt, du må også passe på deg selv. Vi håper du kan snakke med noen voksne som kanskje kan hjelpe venninnene dine å sette seg ned og snakke sammen og bli venner, det kan være helsesøster på skolen din, en ungdomsleder eller andre.

Les gjerne artikkelen “Jentevenner - BFF”

Lykke til!

Hilsen GuttogJente.no