Vil at kjæresten skal bli kristen

Hei.

Jeg har så veldig lyst til at kjæresten min skal bli frelst. Hun er en super jente og hun lever egentlig som en kristen. Noen tips? Gud kan gjøre alt.

Kjære deg.

Du er ikke alene om å ønsker det, for det vil veldig gjerne Gud også (1).

Men ingen kan tvinges til å tro. Mange lever fine og gode liv, men frelsen handler ikke om gjerninger, men om tro og tillit (2).

Tillit  kommer av seg selv når vi blir kjent med noen og virkelig ser og forstår at personen er er til å stole på. Slik er det med troen på Jesus også, den kommer av forkynnelsen (3).

Om noen har lyst til å tro, kan de høre forkynnelse og lese i Bibelen, slik at denne tilliten og troen kan vokse i hjertet. Samtidig er det et valg hver enkelt må ta, om de vil tro (4).

Du kan være en solid og god venn for henne, invitere henne med på ungdomsmøter og være ekte og ærlig med det du tror på og står for. Men respekter henne og ikke press henne. Men fremfor alt kan du be om at hennes hjertets øyne kan bli åpnet så hun ser hvem Jesus virkelig er (5).

Lykke til.

1: 2 Tim 2,4
2: Ef 2,8  Rom 4,3-5
3: Rom 10,17
4: Joh 3,36
5: Ef 1, 17-19