Vil bare gi opp

Jeg vil bare gi opp. Livet har ikke nok positive sider som veier opp mot de negative. Jeg har ingen ordentlige gode venner som jeg kan snakke med om alt og jeg er alltid usikker på om folk faktisk liker meg eller om de bare later som.
I tillegg har jeg gjort så mye dumt. Jeg sitter i senga om kvelden og vil bare gråte og gi opp.
Jeg har kuttet meg selv, men jeg tørr ikke å ta livet mitt, men det er det jeg ønsker. Jeg ønsker å aldri måtte bekymre meg for hvor stygg jeg er eller hvor feit jeg er. Jeg vil aldri bekymre meg igjen for hvorfor folk ikke liker meg.
Jeg har egentlig ikke et spørsmål, jeg trengte bare å få lettet på tankene.
Kanskje dere har noen bra bibelvers?

Hei, kjære deg.

Det er vondt å lese at du synes at livet har så få lyse sider at du har lyst til å gi opp. Det er vondt å føle seg venneløs og ensom og ikke ha noen man stoler på og som en kan snakke med om alt. Når du er mye alene og får god tid til å tenke slike triste tanker, vil de gi deg vonde følelser og lett ta kontroll over deg. Det blir en vond negativ spiral som bare gjør deg mer og mer trist. Derfor er det helt nødvendig for deg å oppsøke noen du kan snakke ordentlig med. Selv om de ikke kan forandre omstendighetene dine, vil det være til god hjelp å få snakke med noen om hvordan du tenker og hvordan du har det. Dersom du ikke har noen i din familie, menighet eller omgangskrets som du stoler på, bør du oppsøke helsesøster, helsestasjon for ungdom, fastlegen din eller andre tilbud for ungdom som finnes der du bor. De vil kunne hjelpe deg til å tenke litt mer hjelpsomme tanker.

Din verdi har heldigvis ikke noe med verken følelsene eller handlingene dine å gjøre, så selv om du føler deg mislykket eller har gjort mange dumme ting, så er du like verdifull og elsket av Gud som skapte deg. Du er verdifull fordi han planla deg og formet deg helt unik og i sitt bilde. Du er verdifull fordi du er hans kunstverk, hans eiendom og hans dyrebare barn. Uansett hva du eller andre mener og tenker, så liker Gud deg. Han er fornøyd med deg og elsker deg. Her er noen bra bibelvers som vi vil anbefale deg: Salme 139,14-16 / Jer 29, 11/ Sef 3,17/ Jes 57,15/Jes 41,10/ Jes 43,1-5a

Les også svaret vi har til andre med lignende følelser som deg:

Hva er poenget med å leve

Føler meg mislykket

Andre artikler som går på samme tema kan også være til hjelp for deg:

Min verdi

Du er unik