Vil ha kjæreste

Hei, jeg har veldig lyst på kjæreste... Men ingen av guttene ser ut til å like meg, jeg har en del guttevenner, men ingen av dem har vist sånn interesse for meg. Jeg er veldig populær blant jentene, har mange jentevenner og er godt likt. Jeg er ikke spesielt pen, men folk sier jeg er søt, men er ikke spesielt tynn heller, tror dere det er at jeg ikke er som de kule jentene som ser ut som dem er 14? De er tynne og er veldig pene, men jeg synes ikke de er så spesielt snille. De velger dem ovenfor meg? Jeg vil så gjerne ha en kjæreste... Noen tips?

Kjære deg

Det er fint å høre at du har venner både blant guttene og jentene. Forelskelser kommer og går uten at man planlegger det. Man blir ikke alltid forelsket i de som er snille og har fin personlighet selv om det er slike personer en helst liker å ha til venner. Når guttene ser ut til å velge de andre jentene som kjærester fremfor deg, så trenger ikke det å ha noe med deg å gjøre, men med guttene og deres fokus i den alderen. Både gutter og jenter forandrer litt fokus og smak med tiden og det er ikke alltid lett å vite hva som skal til for å være populær.

Når du opplever at guttene velger jenter som du ikke synes er bra, så betyr jo det at de guttene heller ikke passer til deg. Noen ganger kan en lengte så sterkt etter en kjæreste at en kan velge en som ikke er bra for seg. Det viktigste er ikke å ha en kjæreste, men å ha gode venner som du kan være deg selv overfor. Det beste du kan gjøre er å bli flink til å være deg selv, og tro på at en dag vil du treffe en som liker akkurat en slik som deg.

Du kan lese mer om dette:

15 år og ikke kjæreste

Å finne den rette

Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?

Lykke til.