Bli sammen igjen med eks-kjæresten

Hei!
Jeg er en jente på 17 år som ble enig med kjæresten om å gjøre det slutt for noen måneder siden. Nå angrer jeg litt, siden jeg har begynt å få mer følelser for han igjen og forstår ikke helt hvorfor vi gjorde det slutt, har snakket med han og han er litt enig. Hvordan kan jeg vite om vi passer sammen eller ikke?

Hei,

Takk for spørsmålet. Det er aldri lett når et forhold er over, og det virker som om dere begge har savnet hverandre. Selv om du sier at dere ikke helt forstår hvorfor dere gjorde det slutt, kan det være lurt å reflektere litt over hvordan situasjonen var da dere slo opp i utgangspunktet. Det kan være at det var det var en bagatell, men det kan også være mer tungtveiende grunner til at dere slo opp. Det er smart å ha tenkt over dette før dere eventuelt blir sammen igjen.

Du spør hvordan du kan vite om dere passer sammen eller ikke. Det er ikke så lett for oss å gi deg konkrete råd om dette når vi ikke vet mer om dere. Vi har imidlertid en del artikler om dette temaet på nettsiden som kanskje kan være til hjelp, så vi anbefaler deg å lese disse:

Hvordan vet to kjærester at de passer sammen? / På jakt etter den rette / Soul Mates / Jakten på den rette / Forelsket i den rette? / 60 ting å snakke med kjæresten om

Hvis dere seriøst vurderer å bli sammen igjen kan det kanskje være en god idé å lese disse artiklene sammen. Da kan dere få et godt utgangspunkt for samtaler omkring forholdet dere hadde og hvorfor det ble slutt, samt hvilke forventninger dere har til hverandre i et eventuelt nytt kjæresteforhold.