En gutt liker meg - hva skal jeg gjøre?

hei. jeg er en jente på 14.
det er en gutt som jeg tror liker meg en er ikke sikker... han ser på meg hele tiden og smiler. og i timen vil han jobbe med meg. (jeg er ikke noe smart så han må hjelpe meg!) hån prøver å være morsom og hvis jeg ler er det akkurat som om han blir skikkelig glad. kompisene han sine erter han hvis han ser på meg og oo'er. og de former hjerte med hendene og holder det foran oss. (slik at vi er i hjerte på en måte). blir jo litt glad for jeg liker han jo litt.. men vet ikke hva jeg skal gjøre for å vite det hundre prosent. hvordan skal jeg tørre og ta et skritt videre? tror du han liker meg ?

Hei

Det kan hende at han liker deg. Og for å finne det ut og ta det et skritt videre, kan du prøve å bli bedre kjent med ham, bli venn med ham. Snakk sammen om dagligdagse ting slik du ville gjort med en jentevenn. Fortell hva slags hobbyer du har, hva du liker å holde på med og hør på når han forteller om sine interesser. Den beste måten å finne ut om det bare er flyktige følelser eller om dere virkelig liker hverandre, er å bli godt kjent som venner og være mye sammen, sammen med hverandres venner.

Les også andre svar vi har under tema forelsket, som:

Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket / Liker jente og hun liker meg