Liker jente og hun liker meg

jeg har et spørsmål. jeg liker en jente og hun liker meg. ka burde jeg gjøre?

Hei

Dersom du liker en jente, kan du prøve å bli kjent med henne og bli vennen hennes. På den måten kan du finne ut om hun er en du har lyst å bli kjæreste med. Følelser er ustabile og kan fort forandre seg. Det er derfor ikke lurt å velge er person som kjæreste bare på grunnlag av forelskelse. Det kan da lett ende med at dere blir såret fordi følelsenen dine eller hennes forandrer seg og dere må slå opp. Dersom dere tar dere tid til å bli kjent og være venner, vil dere finne ut om dere liker hverandre som personer og om dere passer sammen. Da vil dere ha et bedre grunnlag for å velge hverandre som kjærester, og forholdet kan vare.

Mange velger å bli kjæreste så snart de liker noen, men vi på denne nettsiden tenker at kjæresteforhold egentlig er beregnet som starten på et forhold som skal lede til ekteskap.

Du kan også lese: Bli kjæreste? / Er det galt å bli sammen? / Om det å få seg kjæreste / Hvordan finne den rette?