Er det galt å gå på fester?

Heisann! Er en glad gutt på 16 år som lever livet. Jeg lurer på noe angående festing. Jeg liker å gå på fest en gang i blandt med venner. Jeg er kristen og drikker ikke på fester, og liker å danse. Jeg lurer på om det er rett av meg å gjøre dette? Gjør det fordi jeg synes det er gøy og sosialt. Er det galt å gå på fester der det er alkohol og jenter som kler seg lett?

Hei glad gutt på 16 år

Det er fint å høre at du er en glad gutt og at du nyter livet. Det er også flott at du tenker gjennom hva som er rett og godt for deg. Når det gjelder, fest, drikking og dansing, så er det ikke lett å gi noe kort og enkelt svar på det. Det er mange typer fester og mange måter å danse på. Du må selv tenke gjennom hva du vil skal være endel av livet ditt, hva du vil bli påvirket av og hvilke fristelser du vil utsette deg for.

De verdiene og holdningene du velger vil gi deg en retning i livet og veilede deg i slike spørsmål. Det er ikke alt som bygger deg opp og hjelper deg til å beholde tanker og sinn innenfor de grensene og verdiene du velger deg. Dersom du leser artikler og svar vi tidligere har gitt, kan det hjelpe deg til å forstå hva som er det beste for deg. Her er noen forslag:

Sett dine egne grenser
Kampen om renhet
Danse intimt?
Drikke vin som kristen?