Er det unormalt å ikke ha sett porno?

Er det unormalt å aldri ha sett på porno som 14 åring?

Hilsen 14år gammel gutt

Hei. Takk for spørsmålet. Dette er et meget aktuelt spørsmål å stille.

Undersøkelsen “Barn og Medier 2012” viste at 34% av barn mellom 13 og 16 sier har sett porno på internett, det er mye men samtidig mindre enn halvparten. Det betyr at det tross alt er flere som ikke har sett på porno, en de som har sett på porno i din alder. Selv om det kan være annerledes blant dine venner, tilhører du faktisk flertallet som ikke har sett på porno.

Vi lever i et samfunn som har kommet helt skjevt ut når det gjelder det intime samværet mellom mann og kvinne. Bibelens standard er ikke den samme som samfunnets. Som kristne anbefaler vi ingen å se på porno, dette gjelder både voksne og ungdommer. Grunnen er at pornografi ikke er bra for hverken en 14-åring eller for en 30 -åring. Porno gir et galt bilde av hva sex handler om.

 Se også:

Hvorfor blir man avhengig av porno?
Hvordan si nei til porno?

Salme 1:1-3 sier:

“Salig er den som ikke følger
ugudelige menneskers råd
og ikke slår inn på synderes vei
eller sitter sammen med spottere,
men har sin glede i Herrens lov
og grunner på den dag og natt.
Han er lik et tre,
plantet ved bekker med rennende vann:
det gir sin frukt i rette tid,
og løvet visner ikke på det.
Alt det han gjør, skal lykkes for ham.”
Sett Bibelens standard for livet ditt,  det lønner seg!

Lykke til.