Forelsket i syv jenter samtidig

Hei!
Jeg lurer på om det er normalt å være forelsket i sju jenter samtidig?
-gutt 13 år

Hei kjære gutt 13 år.

Forelskelse er en følelse som oppleves forskjellig fra person til person. Noen blir lett forelsket, mens andre ikke blir så lett forelsket. I ungdomstiden når hormonene er svært aktive vil endel oppleve mange forelskelser, noen på rekke og rad, andre flere på en gang. Det handler jo også om at det er så mange som er kjekke og søte og man liker mange, og ofte kan det være vanskelig å skille ut hvem en liker best og mest. Når du liker mange jenter samtidig, er det best å ikke gjøre noe spesielt ut av det, annet enn å bli kjent og være en god venn. Da kan du jo også finne ut sider ved dem som du liker bedre eller mindre.

Men dersom du velger deg en kjæreste av en av alle de du liker, kan du fort angre på valget. Da gjør du det kanskje slutt og velger en av de andre. Sånt blir det bare intriger og vonde følelser av, og for en jente vil det ikke være noe kjekt å vite at du liker mange like godt ved siden av henne. Så i respekt for jentene, er det best at du venter med å velge deg en kjæreste til følelsene har fått landet litt. Nå som du bare er tretten år gammel er det også veldig tidlig å bli kjæreste med noen. Det beste er å vente med å få seg kjæreste til det mer aktuelt å finne noen man senere vil gifte seg med.

 Lykke til med ungdomstiden.

Les også:

Forelsket i to gutter
Hvorfor blir jeg forelsket
For unge til å bli kjærester

Med vennlig hilsen GuttogJente.no