Fortsatt følelser for han..

Hei!
Jeg har hatt følelser for en gutt som er en veldig nær venn av meg, ca siden januar i fjor. Vi går begge på samme internatskole og jeg ser han hele tiden. Jeg fant i mars ut at en god vennine av meg også likte han, og de er nå ilag.
Jeg har bedd mye om dette og jeg klarer ikke miste følelsene for han. Jeg VIL ikke ha følelser for han, men klarer ikke å fjerne dem.
Hva skal jeg gjøre?

Hei!

Av det du har skrevet så ser det ut som om du har gitt opp håpet om at det kan bli dere to. I og med at han har fått kjæreste og dette attpåtil er en god venninne av deg så er det nok lurt å komme til den konklusjonen. Men det at du har godtatt det betyr (som du har merket) ikke nødvendigvis at følelsene dine vil være med på dette. Du sier selv at du har bedt mye over det, og noe bedre råd en det kan vi nok ikke gi. Det beste er alltid å legge våre problemer i Herrens hender. Men ofte svarer han ikke like raskt som vi skulle ønske.

I mellomtiden skal du få noen praktiske råd som kanskje kan være til hjelp.

I og med at dere går på internatskole så kan det være veldig vanskelig å unngå ham helt, men det kan nok være lurt å prøve å tilbringe litt mindre tid sammen med ham. Hver gang du merker at du begynner å tenke på ham, prøv å vri tankene over på noe annet, gå ut en tur eller prøv å distrahere deg selv med en hobby eller noe annet du liker å gjøre.

Dessverre så har vi ikke noen mirakelkur på dette, så du må nok bare ta tiden til hjelp.

 Ønsker deg Guds velsignelse i livet og håper at dette ordner seg!

 Les: Hvordan gi slipp på følelser/ Hvordan slutte å like gutten i klassen