Lyst på kjæreste

Hei
Jeg tenker av og til på at det hadde vert fint å ha en kjæreste, men vis jeg får en går jeg da imot Guds lover?

Jente på 14

Hei jente 14 år

Det er ikke noe galt i å få seg en kjæreste, men det er lurt å tenke gjennom hvorfor du trenger en kjæreste nå. Den som tenker å bli kjæreste med noen bør også tenke så langt som til et ekteskap og et varig forhold. Dersom du ikke tror at du kan gifte deg med vedkommende, bør du heller ikke bli sammen med ham. Noen ganger kan vi ha så lyst på kjæreste at vi velger en som ikke er bra for oss. Du er ung ennå og det viktigste er ikke å ha en kjæreste nå, men å ha gode både gutte- og jentevenner og utvikle deg og modnes som person. Nyt undgomstiden og ta deg god tid til å finne en som er rett for deg.

Du kan lese mer om dette:

Hva sier egentlig Bibelen om å være kjærester?
Alder for å få kjæreste
15 og ikke kjæreste
Er det galt å bli sammen?
Om det å få seg kjæreste