Mye utflod

Jeg får veldig mye utflod hver eneste dag jeg kan ikke gå 1 dag uten truse innlegg fordi da blir hele trusen min gjennom våt er dette normalt? Hvorfor er det sånn? Har vært sånn veldig lenge jeg går i 9 klasse og er 14 nå blir 15 i september jeg tar ingen piller eller noe lingnende.
Plees svar

Hei!

Utflod har alle jenter for at skjeden skal holde seg friskt. Fra person til person kan det variere hvor mye det er og hvordan det lukter og ser ut. Utfloden kan også endre seg fra før man har fått menstruasjon til etterpå og underveis i syklusen. Hvis den plutselig endrer seg i mengde, farge og lukt, så kan det være tegn på infeksjon. Slik som du forklarer det har det vært over lang tid og antagelig er "din type" utflod. Hvis du har en mamma du synes det er greit å snakke med om slike ting, kan du snakke med mamma. De fleste mammaer vet en del om slike ting. Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen. Hvis helsesykepleier synes dette bør ses på av en lege kan du få en time hos fastlegen din. Hvis du ikke vet hvem fastlegen din er, kan helsesykepleier hjelpe deg med dette.

Du kan også lese disse svarene:

Utflod
Utflod 2
Om utflod
Hva er utflod

Lykke til!

Med vennlig hilsen GuttogJente.no