Savner eks-kjæresten

For to år siden gjorde jeg det slutt med kjæresten. Savner henne. Hva skal jeg gjøre for å få henne tilbake? (Hun er singel.)

Hei og takk for spørsmålet ditt.

 Du sier ikke noe om hvilken relasjon dere har i dag, men dersom dere fortsatt er venner og møtes jevnlig, vil du jo kunne få et inntrykk av om hun fremdeles liker deg eller ikke. Dersom hun ble veldig skuffet og lei seg når du slo opp, kan det være at hun er såret og sint og ikke ønsker noe nytt forhold til deg. Dersom hun fremdeles liker deg, kan det hende at hun innerst inne drømmer om at det skal ordne seg mellom dere igjen. Det er umulig for oss å vite det.

 Det er flere veier til målet.

Dersom dere har en god relasjon nå, kan du hoppe i det og ta steget helt ut. Prøv å få litt tid med henne på tomannshånd eller skriv til henne og fortell henne hva du liker med henne, hva du angrer på, savner, tenker og føler. Dersom du åpner hjertet ditt for henne, kan du risikere at hun avviser deg, men også at hun liker det hun hører og blir glad. Da har du i alle fall prøvd. Men du må forberede deg på å tåle å høre hva hun tenker og legge deg helt flat dersom hun vil fortelle om avvisningen og skuffelsen hun kanskje kjente på da du slo opp.

 Alternativt kan du ta en roligere metode, der du prøver forsiktig å vinne hennes tillit og vennskap igjen. Du vet hva hun liker og hva som skal til for at hun blir glad. Ikke overdriv, men vær ekte og ærlig i ditt forsøk på å elske henne tilbake. Vis henne hjertet ditt, hvem du er, hva du står for, hva du vil, og så kan du ikke annet en håpe på at hun liker det og deg. Husk at kjærligheten kan ikke tvinges, bare vinnes.

Lykke til.

Les også: Å elske er å være sårbar