Tør ikke snakke med gutt - hva skal jeg gjøre?

Jeg er såå frustrert for det er en i 10. Klasse som jeg liker så godt! Jeg snakket mye med ham (det var første gang jeg snakket med ham) en dag på skolen og han var såå snill og fin og morsom men jeg har ikke snakket mer med ham etter det og jeg vet ikke hvorfor. Det er sånn 2 måneder siden den dagen nå, og vi har sett hverandre i gangene og sånn men vi har ikke sakt noe til hverandre og jeg vet ikke hvorfor. Jeg tenker på han mer og mer og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg tør ikke snakke med ham for jeg har aldri hatt en guttevenn før og jeg er så frustrert for jeg har ingen sjangs på ham for ingen gutter har noen gang likt meg! Hva skal jeg gjøre??:( (jeg går i 9. Klasse og han i 10.)

Hei kjære deg.

En gang må være den første og den som intet våger, intet vinner! ;)
Selv om du ikke har hatt noen guttevenner før, betyr ikke det at ikke noen gutter har likt deg. Det kan du ikke vite, for gutter er også beskjedne og synes det er vanskelig å ta kontakt. Vet liksom alle du har likt, at du har likt dem? ;)

Det viktigste du kan gjøre er å være den ekte og naturlig deg. Det er god hjelp i å snakke positivt til seg selv slik at en liker seg selv bedre og blir mer trygg og frimodig. Ta mot til deg å smil til ham neste gang dere møtes i gangen, gangen etter det kan du i tillegg si hei og spør hvordan det går. Det er bare positivt og hyggelig at folk smiler og snakker til oss. Ikke vær redd for det. Husk at det ikke er så stor forskjell på guttevenner og jentevenner, så se på ham som en du har lyst til å bli bedre kjent med og være venn med.

Lykke til.

Vi har svart på lignende spørsmål tidligere, så du kan lese mer her:

Er han forelsket i meg?

Hvordan vet man om en gutt liker deg

Forelsket i den rette

Hvordan finne den rette

Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?