Forelsket - bør jeg snakke med henne?

Før har jeg alltid vært foreslsket i ikke-kristne, men nå har jeg blitt forelsket i noen i menigheten. Etter ungdomsskolen så har hun begynt på samme vgs så jeg ser henne hver dag. Hun er en veldig bra kristen som er aktiv i menoghten og taler og sånn. Men jeg er bare kristen ish og hun er på et helt annet nivå enn meg liksom. Med kristen ish mener jeg at jeg ikke leser i bibelen og synder kanskje litt mye, noe hun sikkert ikke gjør fordi hun er altid så hyggelig og sånn. Hun er også syyykt pen noe jeg ikke er, Så jeg har ikke noen sjangse på henne. Kjenner henne sånn litt. Burde jeg snakke med henne?

Kort sagt: Ja!

Gå og snakk med henne. Ta kontakt så dere kan bli bedre kjent. Du har ingenting å tape og alt å vinne. De færreste ungdommer synes de er pene, men alle som er forelsket synes den andre er pen. Så ikke bestem på hennes vegne hva hun skal synes om deg. Er hun ei bra jente, betyr heller ikke utseendet alt for henne som førsteinntrykk, og hvis dere blir gode venner, vil hun synes du er kjekk dersom hun synes du er bra.

Et tiltrekkende utseende mister sin sjarm om personen ikke er ok, og en som etter samfunnets standard er mindre tiltrekkende, blir fort sjarmerende om personen er snill og hyggelig. Når det kommer til at dere lever ut kristenlivet litt forskjellig, bør du også prate med henne om det.

Når det gjelder å bli kjærester er det lurt å ikke forhaste seg med dette. Du beskriver henne som en bevisst kristen jente, og det betyr sannsynligvis også at hun ikke er interessert å gå inn i et kjæresteforhold uten at hun mener dette seriøst og tenker at hun en gang kan tenke seg å gifte seg med gutten hun blir sammen med. Da er det også viktig å dele de viktigste verdiene i livet, blant annet forholdet til Gud og hvordan man lever livet.

Uansett trenger dere begge tid til å bli kjent med hverandre først. Hvis dere blir venner kan du også finne ut hva som gjør at hun prioriterer å være aktiv som kristen. Kanskje du også vil finne ut at livet med Gud har mye spennende å by på.

Vi anbefaler deg også å lese disse artiklene:

8 tips til valg av kjæreste
Forelsket i den rette?
Den rette