Savner eks-kjæresten men forelsket i ny gutt

Hei.
Jeg har fått et skikkelig dillemma, tror jeg. For litt mer enn fire måneder siden ble det slutt med meg og kjæresten min. En stund etter det begynte jeg i ny jobb, og forelsket meg på nytt.

Jeg tror han og likte meg godt, men det ble ikke noe mellom oss fordi jeg følte ikke det var riktig da jeg fortsatt tenkte på han jeg hadde vært sammen med. Nå liker han en annen, og jeg er fremdeles forelsket i han. Vi er gode venner( jeg og kollegaen min), vi har prøvd og finne kjærester til hverandre. Han klarte å ordne en date med meg og en kompis av han.

Han kompisen hans likte meg godt fra første dag, jeg synes han er søt men de rette følelsene er ikke der. Han snakker veldig mye om at han vil ha sex med meg. Jeg vil vente med det, for jeg kjenner han ikke så godt enda. Bør jeg be han ut igjen, eller er det ikke noe lurt å gjøre det hvis han kanskje er mye opptatt av en ting? jeg vet ikke, men det virker sånn.

Jeg har laget et album med minner om fra da jeg og exen var sammen, som jeg har tenkt til å gi til han. Hvis han vil bli sammen med meg igjen, bør jeg si at det er en annen en jeg skal prøve å få et forhold til, eller hva skal jeg gjøre? Jeg tenker på han av og til. Og jeg vet at jeg hadde blitt forelsket i han igjen hvis han hadde villet starte på nytt.Hilsen en jente som ikke vet hva hun skal gjøre

Hei.

Det virker som følelsene dine er litt forvirret nå.

Vi kan ikke fortelle deg hvem du skal velge eller hva du skal gjøre. Men siden du har flere aktuelle for øyeblikket som du ikke greier å velge mellom, er det kanskje lurt at du tenker deg godt om før du handler. Du blir bare forvirret dersom du skal følge etter følelsene dine hele tiden, og du kan komme til å velge en du egentlig ikke vil ha.

Les: Forelsket i den rette

Det er ikke lurt å ha sex med en som du ikke kjenner, men synes er søt. Og hva er hensikten med å gi ex’en din en mimre-album dersom du ikke vil han han tilbake likevel?

Kanskje det aller best ville være om du nå trekker deg litt tilbake fra dating verdenen og finner ut hva du egentlig har lyst til. Du bør ikke holde på med flere samtidig, men legge bort det gamle før du velger noe nytt. Det virker som du fremdeles tenker og drømmer om ex’en din. Det er ikke lurt å erstatte ex-kjæresten med en annen før du har fått det brutte forholdet ut av systemet. Du trenger å sørge ferdig og legge det bak deg før du starter på nytt, ellers kan det nye forholdet lett bare bli en erstatning og en trøst for det du mistet. Det vil ikke være holdbart.

Les også: Forelsket i forelskelsen, Usikker etter brudd med kjæresten, Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex