Eksen og venninnen

Hei! Min eks-kjæreste har nylig blitt sammen med en "venn" av meg, hun har egentlig aldri vært en ordentlig venn for meg. Støtter meg ikke eller noe, og hun visste at jeg var interessert i eksen min. Men velger å bli sammen uansett. Poenget mitt er at jeg sletta han fra snapchat og facebook, og blokkerte henne på fb og sletta fra snap. Han sendte meg en ny venner forespørsel på facebook, har verken sletta eller godtatt. Så for litt over 2 uker siden skrev han til meg,, om hvorfor jeg hadde blokkert han fra snap, men det er jo ikke sant, har bare fjernet dem. Så mener han at jeg er fjortis fordi jeg hadde blokkert dem. Og sa jeg ikke var moden fordi jeg ikke godtok unnskyldningen hans. "håper du kan bli venn med meg og jentas navn" jeg mener at det er ikke en god nok unnskyldning, for han har ikke vært særlig hyggelig mot meg. Han kalte meg dum og verste kjæresten han hadde hatt. Hva mener dere? er han fortsatt interessert i meg, føler han bare lager unnskyldning for å snakke med meg. Vil høre deres mening. Har tilgitt dem nå, for jeg tenkte å starte med blanke ark. Men spørs om jeg klarer det, for følelsene mine for han er der enda. Så det er veldig tungt for meg.

Hei kjære deg.

Det høres ikke ut som dette er en god situasjon å være i, men det er vel dessverre også et ganske typisk tenåringsdrama. Uansett, så er det vondt å bli vraket for en annen, og smerten i den følelsen skal ikke undervurderes. Alle mennesker et grunnleggende behov for å bli elsket, satt pris på og være verdifull for noen, og slike opplevelser setter det behovet sterkt på prøve selv om man har et grunnleggende trygt og godt selvbilde.

Det er likevel viktig at du tenker deg godt om nå og ikke lar følelsene styre handlingene dine. Følelsene dine kan få deg til å bli brukt av mennesker som ikke vil deg vel. Når man er forelsket kan man nesten gjøre hva som helst for å få tid med den man er forelsket i. Det dumme er at forelskelser ikke er fornuftige eller til å stole på, så man kan komme til å knytte seg til eller bruke for mye tid sammen med personer som ikke er bra for en.

Denne gutten som er din ex og som har blitt sammen med en annen, han kaller deg fjortis, umoden, dum og sier at du er den verste kjæresten han har hatt. Dersom han fremdeles er interessert i deg, virker det iallefall til å være en veldig rar og umoden måte å vise det på. Kanskje det beste du kan gjøre for deg selv nå, er å snakke litt med følelsene dine, -si at de dessverre må å ha det litt vondt fremover, fordi den gutten du liker har valgt en annen og sier stygge ting om deg. Det er vondt å ha kjærlighetssorg, men det vil gå over. I fremtiden bør du finne deg en gutt som liker deg og velger deg for den du er og som ikke kaller deg stygge ting og velger en annen.

Lykke til!

Les også:

Forelsket i en fyr, hva skal jeg gjøre

Forelsket i den rette

Ulykkelig forelsket

Forelsket i en som har kjæreste

Gira på fyr som er sammen med venninne