Er det greit å "jokke" med klær på?

Hei :)
jeg er en gutt som er 17 år og funnet verdens beste jente, når vi er sammen så gjør vi masse forskjellig, vi slapper av ser på film, er med venner osv.

men av og til så blir vi litt kåte og vi småjokker litt på hverandre, det er med klær på og vi får orgasme og sånt, og det er på e måte veldig godt,
men i det siste så har vi lurt litt på om det er rett forhold til den kristne tro, vi er et kistent par, og vi vil leve så rent som mulig for gud,

mens så lurer vi på om det er noe galt i småjokkinng så lenge det er med klær på og det ikke skjer noe mer ?

Hei gutt på 17

Takk for spørsmålet!

Det er veldig bra at du og kjæresten din har det bra sammen, at begge er kristne og at dere ønsker å leve rent for Gud. Det er godt å være forelsket, og det er helt naturlig at man har lyst til å være mest mulig sammen med kjæresten sin. Det er Gud som har skapt oss slik at vi også kan få seksuelle følelser når vi er sammen, og det er en fin gave som vi skal ta godt vare på.

Samtidig er det slik at Gud skapte sex for å være noe helt spesielt mellom en mann og en kvinne som er gift med hverandre og som har lovet hverandre å holde sammen helt til døden skiller dem. Bibelen er tydelig på at sex er noe veldig kraftfullt som er godt innenfor de trygge rammene av ekteskapet, samtidig som sex også kan ha negative konsekvenser når de som har sex ikke er gift med hverandre. Dette er blant annet fordi sex omfatter mye mer enn kroppen.

Les også: Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?

Mange tenker at sex først og fremst er samleie, men sex er mye mer enn nakne kropper og kontakt mellom kjønnsorganene. Det å stimulere hverandres kjønnsorganer på andre måter enn ved samleie kan skape like sterke følelser som samleie og kan være nesten like intimt. Det handler ikke bare om hvor mye klær man har på seg, men om at man deler noe som er svært intimt og personlig.

Det er helt naturlig å få seksuelle følelser når man er sammen som kjærester men det er også viktig å lære seg hva vi skal gjøre med disse følelsene. Hvis dere vil leve etter Bibelens anbefalinger og vente med sex til ekteskapet er det klokt å ikke tøye grensene. Vi vil derfor anbefale dere å bli enige om tydelige grenser som dere venter med å krysse til dere har giftet dere. Et godt råd er å unngå de områdene av kroppen som til vanlig dekkes av undertøy, uavhengig av om det skjer med eller uten klær.

Når Gud har sagt at sex skal vente til ekteskapet, så er dette fordi han vil beskytte oss. Han vet hva som er best for oss og vi ikke at vi skal bli såret. Han vil også at vi skal få et best mulig sexliv med den vi har giftet oss med senere i livet. Noen ganger kan det koste litt å utsette noe man har lyst på, men det vil likevel være det beste for oss. Husk at Gud elsker dere, og han vil også støtte dere når dere vil leve rent for ham.

Les også:

Kampen om renheten
Galt å kline?
Kreative kjærester
Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?

 Lykke til!