Finne den utvalgte?

Hei, jeg er en 15 år gammel gutt. Jeg er kristen og har aldri hatt kjæreste og har ikke vært så veldig forelsket før heller. Føler jeg blir veldig frustrert inn meg når jeg ser vennene mine i friminuttene å skolen sitte der med kjærestene sine. Syns det da er litt dumt. Mange av mine kristne venner har hatt kjærester før mens jeg aldri har hatt det. Men nå i det siste har jeg vært litt sånn på "jakt". Hva synes dere? Bør jeg vente til jeg finner den utvalgte som Gud har valgt for meg eller bare se her ordsn det er å ha kjæreste nå? Takk for svar!

Hei og takk for spørsmålet ditt.

Det er helt naturlig at du er opptatt av det å ha kjærester og ekstra når de rundt deg har kjærester. Det er likevel lurt av deg å ikke være kjæreste med noen før du har funnet den du tenker kan være den du vil kunne dele livet ditt med. Når en er så ung som du er, så vil man ofte kunne like andre typer personer enn de man liker når man blir eldre og det er ikke et tap for deg at du ikke prøver deg fram med mange ulike kjærester nå. Man kan bli godt kjent med hverandre og finne ut om man passer sammen ved tilbringe tid sammen som gode venner. Du sier at du ikke har vært så veldig forelsket og det er ganske normalt også. Det er ganske forskjellig hvor lett man har for å forelske seg. Noen kan gå gjennom hele ungdomstiden og langt opp i 20-årene uten å ha vært forelsket i noen, mens andre forelsker seg veldig lett og er forelsket i noen nesten hele tiden. Noen kan også være forelsket i flere på samme tid. Følelser er ustabile og kommer og går, så de er ikke alltid til god hjelp når en skal velge en person en passer sammen med.

Du spør om du bør være på jakt eller vente på den Gud har utvalgt til deg.

Les svaret til: Skulle ønske jeg hadde en kjæreste , så får du litt svar på det.

Vi tror ikke at Gud plukker ut en konkret person til deg, men vi  tror at han vil hjelpe deg med å gjøre et godt valg dersom du velger å ta han med i prosessene med hvordan du skal finne deg en ektefelle og hva du skal se etter i en ektefelle.

Les: På jakt etter den rette.

Akkurat nå er du bare 15 år og har god tid på å finne deg en å dele livet med. Det vennene dine velger å gjøre skal ikke være styrende for hvordan og hva du skal velge å gjøre, men det er forståelig at det påvirker deg og lengslene dine etter å ha en spesiell for deg. Forholdene i den alderen er likevel ofte kortvarige og mange, og kan skape like mange frustrasjoner som gleder i lengden. Det gjør likevel ikke noe om du holder øynene åpne for om du møter en jente som du tenker har samme tro, verdier, holdninger og som passer sammen med deg.

Lykke til :)

Vi vil også anbefale deg disse artiklene:
Hvordan får man kjæreste/ For ung til å være kjærester/ Om det å få seg kjæreste/ Forelsket i den rette/ Hvordan finne den rette/ Soul mates