Liker å se jenter ha sex

Jeg liker og se på at jenter har sex, gjør det meg lesbisk??? Jeg tenner ikkje på gutter, og jeg drømmer ofte om hvordan jentene i klassen ser ut nakne.

Hei jente!

Takk for spørsmålet!

Du sier ikke noe om hvor gammel du er og hvor lenge det har vært slik at du drømmer om å se jentene i klassen nakne. Men ganske mange ungdommer opplever slike følelser i løpet av ungdomstiden uten at de er homofile eller lesbiske. Så med mindre disse følelsene har vært stabile i flere år og du begynner å bli voksen uten å kjenne noen som helst tiltrekning til gutter er det for tidlig å si at du er lesbisk.

Når du sier at du liker å se på at jenter har sex regner vi med at det er porno du har sett på. Vi mennesker er slik laget at vi kan reagere med seksuelle følelser når vi ser nakne kropper og seksuelle handlinger. Porno er ofte produsert med mennesker som har flotte kropper og pornoen er laget nettopp for å skape seksuelle følelser i oss.

Derfor kan porno vekke seksuelle følelser i oss nesten uavhengig av om det er en mann og en kvinne som har sex med hverandre eller den viser er sex mellom to kvinner. Et av problemene med porno er at vi kan få seksuelle følelser også ved å se på ting som vi i utgangspunktet ikke har lyst til å gjøre.

Porno er også laget for at de som ser på skal få seksuelle fantasier. Det betyr at vi kan begynne å fantasere om ting vi aldri har fantasert om tidligere hvis vi ser på porno. Jenter som i utgangspunktet ikke er lesbiske kan også begynne å fantasere om nakne jenter hvis de ser på porno med lesbisk sex. Porno skaper unaturlig stor lyst på sex og påvirker følelsene våre på en negativ måte. Så hvis du ser på porno vil vi absolutt råde deg å slutte med dette.

Vi anbefaler deg også å lese:

Kristen gutt 14 med homofile følelser
Porno – hvorfor ikke?
Tre løgner pornoen forteller deg