Slå opp med kjæresten

Heii... Vi er to jenter som lurer på noe..

For ikke så lenge siden slo kjeresten min opp med med meg. Og etter to uker kyssa han meg helt tilfeldig.. Det er litt rart da.. Men dette er mitt spørsmål..Er det rart at sont sjer??
Jente 1

Jeg vil slå opp med kjæresten min.. Får at jeg vil bli sammen med en annen gutt.. Men jeg er redd for at jeg skal bli kalt for løs.. Ka burde jeg gjøre??
Håper dere svarer snart..
Jente 2

Klem to kjælighets forvira jenter..

Kjære jenter

Til Jente 1: Det er vanskelig å svare på hvorfor ex-kjæresten din plutselig kysset deg. Det er helt umulig å vite hva som drev han til å gjøre det uten å spørre han selv. Det er ikke som alle har så store bremser for når og hvem de kysser, og ikke alle legger så mye i et kyss. Du må tenke litt gjennom om du vil la slikt skje, og hva du skal gjøre neste gang om han prøver seg igjen. Det er viktig at du selv setter grenser for deg slik at ikke noen får utnytte deg. Det kan være vanskelig å sette grenser for en du liker og spesielt dersom du egentlig skulle ønske at dere fremdeles var sammen. Da kan det være fristende for han å utnytte svakheten din.

Til Jente 2: Du må selv finne ut hvem av guttene du liker og vil være sammen med. Det er ikke riktig overfor den du nå er sammen med at du egentlig helst vil være med en annen. Men dersom du bytter kjærest ofte, vil det jo selvfølgelig bli lagt merke til.

I ungdomstiden bobler hormonene i kroppen, følelsene svinger, humøret svinger og tiltrekninger kommer og går. Dersom en lar følelsene styre i denne tiden, kan en bli kjærest med en den ene dagen og neste dag like en annen. En kan være forelsket i to og ha vansker med å velge, man kan slå opp en dag og angre neste dag. Det er altså litt risikabelt å la følelsene styre i denne tiden og “hoppe på” hver forelskelsesbølge i kroppen. Mange ganger er det lurt å bare la forelskelsen få leve i kroppen og tankene uten at en gjør noe spesielt med det. Så vil en etter hvert finne ut om dette er et forhold en ønsker seg.

Les også: Bli kjæreste? / Bli sammen i 8. klasse? / Er det galt å bli sammen? / Om det å få seg kjæreste / Forelsket i den rette?/ Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?