Er analsex før ekteskapet greit?

Hei,

Jeg er en jente på 17 år, og jeg og kjæresten har blitt enig at vi skal vente med samleie til vi gifter oss.

I denne anledningen lurer jeg på om analsex også teller som samleie, da det ikke er noen sjanse for å bli gravid.

Står det noe i bibelen om dette, jeg har prøvd å lete selv, men har ikke funnet noe.

Hei og takk for spørsmålet

Sex er mye mer enn selve samleiet og innbefatter alle aktiviteter der man berører og kjæler med hverandres kjønnsorganer enten med munn eller hender. Bibelen anerkjenner bare ekteskapet som ramme rundt seksuell aktivitet. Og som ordet selv sier er analsex også sex. Det er ikke bare muligheten for å bli gravid som gjør at Bibelen anbefaler å vente med sex til ekteskapet.  Det er også slik at sex berører personligheten vår på et svært dypt plan. Vi anbefaler deg å lese denne artikkelen:

 Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?

Vi forstår at det kan være vanskelig å se for seg å klare å vente med sex til en er gift. Derfor vil vi anbefale dere å lese flere artikler og svare på spørsmål som kan gi dere motivasjon og forståelse for hvorfor dette er bra for dere.

Hva er definisjonen på sex?
Har man sex når man tar på puppene?
Galt å kline?
Hvor går grensen i følge Bibelen?
Hvor går grensen?

Vennlig hilsen guttogjente.no