Er gutten i klassen interessert i meg?

Hei! Jeg er en jente på 18 år. Jeg er litt intressert i en gutt i klassen min. han begynte å kikke og gi lange blikk da vi var i Spania på klassetur...Det var først vennene mine som la merke til det og jeg ble ganske sjokka. Hele turen kom han bort og skulle kommentere småting eller bare se på meg....Etter vi kom hjem fortsatte han, men det avtok end del... han bytter veldig på! en dag kan han se eller kikke en del, mens andre dager ikke.....Jeg snakket også med en venn av han og hun sa det var positivt og at jeg bare måtte fortsette, og at han var veldig sånn at han ikke ville at ting skulle gå fort i kjærligheten ...men nå er det sommerferie snart og jeg vil jo at vi skal få litt kontakt før sommeren :/ Tror dere han liker meg? og hva skal jeg gjøre? :O

Hei jente 18 år.

Forelskelse er både spennende og utfordrende. De kriblende følelsene, sitringen i kroppen, drømmene, grublingen og spørsmålene, alt dette går hånd i hånd og det er både deilig og frustrerende. Det verste er usikkerheten, det å ikke vite om det er gjengjeldt, om den andre liker en eller om det er bare noe man innbiller seg. Det er jo lett å overdrive signalene når en er forelsket.

Det er helt umulig for oss å si om denne gutten liker deg eller ikke. Men som vennene dine sier, bare fortsett å være deg selv, vær naturlig og hyggelig. Smil, ha øyekontakt og være interessert, men ikke overivrig. Husk at det viktigste er at han får se den ekte deg, slik at han kan velge deg på et riktig grunnlag. Dersom det er sant som de sier at han ikke vil at det skal gå for fort i kjærligheten, så er jo det et fint tegn. Kanskje han også er litt usikker og må bruke litt tid på å studere deg i smug.

Dersom du kjenner en venn av ham, så er jo det en god innfallsvinkel til å få mer kontakt, henge mere sammen og finne på ting sammen. Finn en naturlig måte å komme i snakk med ham, oppfør deg som om han er en person du har lyst til å bli kjent med og være venn med. Dere går jo i samme klasse, så det skulle ikke være så vanskelig å komme i kontakt med hverandre om hverdagslige ting. Spør ham hvor han skal i ferien, hvilke planer han har for neste år. Dersom du synes det er vanskelig å snakke, så ha denne huskelisten i hodet og beveg deg fra tema til tema. Snakk om fag, familie, fritid, fremtid og fortid. Lytt og vær interessert, samtidig som du deler og forteller om deg. Dersom dere blir bedre kjent, vil det også være lettere for dere begge å finne ut om dere liker hverandre og passer sammen, eller om dere bare er forelsket og til tiltrukket av hverandre.

Lykke til :)

Les også: Hvordan vet man om en gutt liker deg/ En gutt liker meg, hva skal jeg gjøre?/ Forelsket i den rette/ Hvordan finne den rette/ Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?