Usikker på om hun er den rette

Jeg har i det siste chattet en del med en jente på 15 1/2 som jeg liker/er forelsket i. Jeg har kjent henne ganske godt i noen år nå, men for noen måneder siden begynte jeg å få følelser for henne. Jeg er ganske sikker på at hun vet det, men jeg tenker at jeg kanskje "avslørte" det litt for tidlig. Jeg er egentlig litt usikker på om hun er den rette, eller om jeg burde vente og se etter en annen. Hvis jeg er usikker på om hun er den rette, burde jeg ta det som et tegn på at det er feil valg? Og hvis jeg finner ut at hun ikke er den rette, hvordan kan vi være gode venner etter at vi har "flørta"?

Hei!

Det er ikke alltid så lett å finne ut om den man liker er "den rette". Det er ikke slik at det bare finnes én person som er “den eneste rette” for deg, men det er veldig viktig å tenke seg godt om før man blir kjæreste med noen. En god forutsetning er at du kjenner henne godt, og det sier du at du gjør, så det er en bra start.

Hvis dere har kjent hverandre en stund, så kan man være ærlig om følelsene sine, da er det enklere å gå neste skritt sammen, hvis hun gjengjelder følelsene. Det å gå fra venner til "på flørter´n" (evt kjærester) og tilbake kan være vanskelig, men jo mer kjent dere er før dere kommer dit og jo ærligere dere er med hverandre, jo enklere er det.

Vi anbefaler å lese artikkelen Hvordan vet to kjærester at de passer sammen? for å tenke over om  dere er to personer som passer sammen i et kjæresteforhold og etter hvert ekteskap. Bruk god tid, det er ingen hast å hoppe inn i et forhold, for enten er følelsene slitesterke (og da kan man ta seg tid) eller så var det kanskje ikke henne du burde bli kjæreste med (og da dabber følelsene av).

Håper det var til hjelp og lykke til!

Les også:
Kjæresten er alt for snill
Skal, skal ikke? Og alle har en mening.
På jakt etter den rette
Hvordan finne den rette
Forelsket i den rette
Om det å få seg kjæreste
Hvordan vet to kjærester at de passer sammen
60 ting å snakke med kjæresten sin om
Uro etter å ha slått opp